Leikkipuistotapahtuma 21.9.

Leikkipuistotapahtuma Emmanpuistossa 21.9.2013

Perinteistä Puistotapahtumaa vietettiin lämpimässä syyskelissä. Viime vuoden tapaan tapahtumaan oli yhdistetty lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden peräkonttikirppis, jossa kauppa näytti käyvän vilkkaasti. Puffettia hoitivat ansiokkaasti Punkalaitumen yhteiskoulun Tukioppilaat. Myynnissä oli mm. makkaraa, vohveleita, kahvia, mehua ja makeisia, kaikkeen sai kaupan päälle iloisen palvelun.

Päivän vetonaula oli pomppulinna, jossa pomppijoita oli tasaisena virtana koko tapahtuman ajan. Pienemmille lapsille oli oma vuoro jotta hekin uskaltautuivat mukaan ilman pelkoa isompien jalkoihin jäämisestä.

Väkeä tapahtuma oli saanut liikkeelle runsaasti. Noin 140 lasta ja aikuista poikkesi aamun aikana Emmanpuistoon. Ilmeistä päätellen kävijät olivat varsin tyytyväisiä tapahtumaan.

MLL Punkalaitumen yhdistys haluaa lämpimästi kiittää kaikkia osallistuneita sekä yhteistyökumppaneitaan Punkalaitumen Yhteiskoulun tukioppilaita ja Punkalaitumen kuntaa sekä Lasten liikennekaupunki Stenberg ky:ta pomppulinnan toimittamisesta lasten iloksi.

Jättisaippuakuplien ohjetta kyseltiin, liuos on tehty tällä MLL Tyrvään-Vammalan yhdistyksen käyttämällä ohjeella:

6 l vettä
1 kg sokeria
3/4 dl liisteriä jauheena
8 dl vihreää Fairy-astianpesuainetta

Kiehauta vesi ja liuota sokeri veteen. Jäähdytä liuos huoneenlämpöiseksi. Sekoita liisteri liuokseen huolellisesti. Lisää Fairy. Seisota yön yli. Säilytä tiiviissä astiassa, säilyy joitakin kuukausia. Sottaa kovasti, joten ei sisäkäyttöön.

Keppeinä käytimme pajun oksia, joihin on sidottu puuvillalankaa lenkiksi. Lenkin ylimpi osa on hieman lyhyempi kuin alempi ja alempaan lankaan pujotettiin pieni mutteri painoksi.